mikrokontrolery i moduły wbudowane w projekcie edukacyjnym
Zaczynamy...
2. PROCES
-----------------------------------------------------------
Zaczynamy śledztwo! A mamy szczęście ponieważ jedno z "inteligentnych" urządzeń zdecydowało się współpracować i pokazać jak działa. Mamy więc "świadka koronnego" w tej sprawie. Jego zeznania pozwoliły odtworzyć mechanizmy działań wielu urządzeń. To mikrokontroler BBC Micro:bit. Odpowie nam na podstawowe pytanie:
Kto lub co stoi za światem "inteligentnych urządzeń"
Wasze zadanie: Od tej pory stajecie się śledczymi, którzy przeprowadzą badania na zasadzie:
- EKSPERYMENTU (przy tej okazji musicie nauczyć się myśleć jak sprawca).
- WIZJI LOKALNEJ (przy realizacji projektu będziecie mogli zastosować własne kreatywne rozwiązania i je przetestować).
Praca wspólna:
Nie martwcie się! Praca z naszym "świadkiem" będzie koordynowana przez prowadzącego szkolenie. Zanim do niej przystąpimy zostaniecie wprowadzeni do "materiału śledczego i wspólnie odpowiemy sobie na pytania czego od mikrokontrolera możemy oczekiwać, jak go przesłuchiwać i jakie zadawać pytania. Dzięki tej części naszej pracy nabędziecie umiejętności przydatne przy realizacji podobnych wyzwań.
Przy okazji wspólnych eksperymentów odpowiemy sobie na takie pytania jak:
- Co planować, a czego nie planować. Dlaczego musimy pamiętać o emocjach?
- Jak ułożyć sobie współpracę w zespole przy realizacji projektu? Dlaczego ważna jest komunikacja?
- Jak dokumentować efekty naszej pracy? Jak je przedstawiać?
Praca w grupach:
Tak przygotowani przejdziecie do realizacji poszczególnych zadań, które będą skupiały się na wybranych i najczęściej wykorzystywanych mechanizmach działania urządzeń elektronicznych. To pole do waszej kreatywności twórczej i badawczej.
Pracę będziemy realizować w 3-4 grupach, a jej efekty będziemy przedstawiać na posiedzeniu całego zespołu śledczego!
Wszystkie zadania zostały opisane. Znajdziecie je w boczym MENU dla każdej grupy oddzielnie.
Komentarze
Prześlij komentarz